Setelah Kau Pergi




Kasih dan sayang mampu mengatasi segala rasa, mampu menggugat kesabaran dan keikhlasan lalu aku pergi membawa diri, membawa rasa cinta dan sayang ini. Sebuah pengorbanan untuk seorang wanita yang telah aku rampas kasih suaminya... maafkan aku Syakir, aku sayang pada mu tapi sayang itu tidak mampu mengatasi segala rasa istimewa yang di hati ini dia.. dia yang berhak ke atas ku.. dia yang mengajar aku apa itu kasih dan cinta.."






Athirah..
Tergamaknya aku merampas kebahagiaan kalian setelah aku kau berikan perlindungan. Dan sebelum aku menjadi manusia yang lebi kejam, aku serahkan zuriatku ini padamu agar ka dapat merasai betapa nikmatnya menjadi seorang ibu. Juga aku kembalikan suami yang aku sayangi ini buatmu. Kerana aku sudah mula dapat merasakan betapa tamaknya aku dengan kasih sayangnya...

Hisyam
Aku mencintaimu, menyayangimu dengan sepenuh hatiku. Segala-galanya berlaku tanpa sedar, bilamana gurau senda dan usikan mesra akhirnya berbungakan cinta. Demi Tuhan, aku sesungguhnya tidak mampu membuang namamu dari hatiku. Aku ingin milikimu walau dengan apa cara... kerana di hatiku ada cinta, ada kasih dan sayang yang mendalam. Namun mengapa akhirnya kau pergi meninggalkan aku dan anak kita?

Syakir
Mengapa tidak pernah walau sekalipun kau berterus-terang denganku tentang statusmu? Tentang hatimu yang telah pun dimiliki oleh insan yang bergelar suami. Aku keliru... cemburu juga sudah tidak memberikan apa-apa makna buatku. Athirah... aku tidak mampu jalani hidup ini sendirian tanpamu. Aku perlukan cintamu untuk terus hidup... untuk terus bernafas...