Aktiviti Hujung Minggu

Pada 9 May lalu, untuk memenuhi permintaan anak-anak walaupun masih keletihan dan banyak urusan yang perlu diselesaikan... aku bawa juga anak-anak ke Kuala Lukut untuk menyertai sepupu mereka memancing.

Dulu Along memang kurang berminat dengan aktiviti memancing tapi selepas mendengar Salehudin (sepupunya) dapat ikan pari yang besar, dia mula menunjukkan minat.

Walaupun tengah hujan, Along tetap setia dengan pancingnya... dia pakai baju hujan pakai buang yang besar, terpaksa diikat di kiri kanan dan pakai brooch kat leher. Tengah-tengah hujan lebat dan angin yang agak kuat, we all duduk di bawah pondok di Kuala Sungai, memang menyeramkan. Satu pengalaman baru untuk aku dan anak2.

Along Qayyum dan Salehudin masih setia dengan pancing mereka. orang lain dah berteduh sebab hujan. Keadaan di kawasan tu dah mula gelap.. laut pun dah tak nampak

Alhamdullillah.... dapat juga Along pancing seekor ikan gelama papan, boleh tahan juga besarnya. Basah lencun juga baju Along walaupun pakai baju hujan. Hampir jam tiga we all gerak balik ke rumah abang di Sendayan... hasil tangkapan hari tu... 2 ekor ikan gelama papan, 1 ekor anak ikat telinga gajah, first time dengar nama ikan tu dan first time juga tengok, macam ikan dalam aquarium, 1 ekor ikan bulus dan 1 lagi tak ingat la ikan apa. 
Ikan yang dah berjaya di pancing : Ikan telinga gajah dan gelama papan.

Sampai aja kat Sendayan, masing-masing dah kelaparan... lepas makan dan solat semua tertidur keletihan. Jam 6 petang baru gerak balik kat KL. Mujur juga Kak Sal bekalkan kari ikan tenggiri, tak payah susah2 nak masak. Ikan2 yang dipancing hari tu semua bawa balik ke KL. Time dinner... Along dengan bangganya cakap pada adik2... ikan ni Along tangkap... ikan fresh, memang manis dan sedap.

Baru balik.... masing2 dah bersuara, 'ma minggu depan kita pergi lagi'. Hmm... alahai... bila fikir2 memanglah enjoy tapi bab keletihan n esoknya nak kerja tu yang kena fikir banyak kali... anyway, I'm happy... anak2 enjoy their week end.